Verken de Japanse markt

Ken of ben je een ondernemer die actief is in de food-sector en wil je de Japanse markt verkennen? OostNL organiseert van 23 november tot 1 december 2019 een ‘Smart Food Innovation’ handelsmissie naar Japan. Heb je interesse in de Japanse markt of het aangaan van samenwerkingen met Japanse bedrijven of investeerders in de voedselindustrie? Dan is deze missie voor jou een mogelijkheid om die ambities te verwezenlijken.

Kansen voor Nederland

De goede reputatie van de Nederlandse Food-sector én de toenemende vraag naar innovatieve producten bieden kansen voor Nederlandse ondernemers. Zo is Japan de grootste importeur van Nederlandse kaas buiten de EU. Het Europese handelsverdrag met Japan (EPA) verlaagt drempels voor Nederlandse exporteurs van voedingsmiddelen, verse groenten, bloemen, fruit en vlees.

In Japan, de derde grootste economie van de wereld, wonen 126 miljoen welvarende mensen die hoge eisen stellen aan hun voedsel. Nederlandse kennis en equipment kunnen een rol spelen in de modernisering van de Japanse agrifoodsector. Daarnaast is er behoefte aan landbouwtechnologie en -machines: met name op het terrein van robotica, ICT automatisering en ketenmanagementsystemen. Maar ook voor meer traditionele voedselproducten liggen kansen in Japan, zo exporteert Nederland vooral veel verwerkt vlees/vis, bakkerij en-zoetwaren en verwerkt fruit/groente naar Japan.

Meer informatie over de handelsmissie naar Japan.